Danspeed ApS forside
Søg reservedele på dit registreringsnummer
  • HR Spring
  • Bilstein B12
  • Bilstein iRC
  • De bedste undervogne
SUPERSPRINT
SPORTSUDSTØDNING
MILLTEK
SPORTSUDSTØDNING
BILSTEIN
SPORTSUNDERVOGNE
H & R
SPORTSUNDERVOGNE
TEKNIK
SPORTSUNDERVOGN
SCHRICK
KNASTAKSLER
GALLERIER
NYHEDER
WEBSHOP
FORHANDLERLISTE
Støddæmper-teknik details
Twin-tube
Mono-tube
Upside down
Monotube vs twintube
Sænkning/højdejustering
Hårdhedsjustering
Elektronisk justering
Fjederteknik details
Udmåling DR-Spacere & hjulbolte
Find bilens Akseltryk
Multilink Bagaksel

 

Sænkning af en Sportsundervogn

Fabrikkens ingeniører fastlægger den ideelle sænkning for en undervogn til hver bilmodel. Alle faktorer tages i betragtning: aerodynamics, optik, kørestil, komfort, brugsvenlighed og high-speed handling. Når alt er analyseret designes den optimale undervogn.

BILSTEIN
- ca. 30 mm for B12 Prokit undervogne
- ca. 50 mm for B12 Sportline undervogne
- ca. 30-55 mm for justerbare B14/B16 gevindundervogne.

H&R
- ca. 35 mm for CUP-kit Touring
- ca. 60 mm foran og ca 40 mm bagerst for CUP-kit Sport
- 30-70 mm for Gevindundervogne (specialversioner op til 100 mm sænkning) 

    

Højdejustering af en Gevindundervogn

Justering af bilens højde med en BILSTEIN eller H&R gevindundervogn installeret – no problem! Den justerbare fjederskål og kontramøtrikken er fremstillet af anodiseret aluminium og kan justeres uden problemer p.g.a. den specielle overflade-coating og det unikke rund-gevind på støddæmperrøret.

BEMÆRK at fjederskålen låses med en alu kontramøtrik og ikke med en pinolskrue ind i fjederbenets gevindstykke.

Der er oftest TÜV godkendt en 20 mm justering med mulig for yderligere variation.