Danspeed ApS forside
Søg reservedele på dit registreringsnummer
  • De bedste undervogne
  • Bilstein B12
  • HR Spring
  • Bilstein iRC
SUPERSPRINT
SPORTSUDSTØDNING
MILLTEK
SPORTSUDSTØDNING
BILSTEIN
SPORTSUNDERVOGNE
H & R
SPORTSUNDERVOGNE
TEKNIK
SPORTSUNDERVOGN
SCHRICK
KNASTAKSLER
NYHEDER
GALLERIER
WEBSHOP
FORHANDLERLISTE
Støddæmper-teknik details
Twin-tube
Mono-tube
Upside down
Monotube vs twintube
Sænkning/højdejustering
Hårdhedsjustering
Elektronisk justering
Fjederteknik details
Udmåling DR-Spacere & hjulbolte
Find bilens Akseltryk
Multilink Bagaksel

Bilstein støddæmper med monotube teknik 

Mono-tube støddæmper (1-rør teknik)

Monotube er "Kongen" blandt støddæmperne, og altid en gas-dæmper!
Alle komponenter arbejder i samme rør, deraf navnet mono-tube.
Mono-tube er dyr at producere og anvendes til high-end applikationer og i motorsport.

TEKNIKKEN KORT ...
1.
Olien sættes under 25-35 Bar tryk af en Nitrogen gas i bunden af støddæmper-røret. Et flydestempel adskiller olie og gas, og trykket forhindrer opskumning i olien. Olien afkøles effektivt da den er i direkte kontakt med støddæmperens yderrør.
2. Mono-tube arbejdsstemplet er ca. dobbelt så stort som i en tilsvarende twintube støddæmper. Det giver optimal dæmpning med lave flowtryk i olien, og mulighed for at designe komfort og stabilitet under belastning ind i sportsundervognen.  
3. Mono-tube støddæmperen kan monteres i enhver position, f.eks. vandret (formelbiler, DTM) eller på hovedet "upside down" i McPherson fjederben.

KUN Hos BILSTEIN og H&R anvendes mono-tube motorsport-teknik direkte overført til landevejens sportsundervogne ... - alle andre taler blot om det! 
 

   1  2  3  
  Klik på billeder for at se i stor størrelse.     
   



 

   

  

 
 
 
Støddæmper med monotube teknik. Klik på billede for se stor størrelse.